Sunday, July 5, 2009

Power Macintosh 7200/75, 1995!

(ένα ρετρό review για να τρέχει κανένα δάκρυ από συγκίνηση :P )

Η αλήθεια είναι ότι ίσως ποτέ να μην είχα ασχοληθεί με τα γραφικά, αν δεν είχα αρχίσει να σκαλίζω τον Η/Υ που είχε φέρει ο θείος μου από την Αμερική, όπου σπούδαζε τότε αρχιτέκτονας. Θυμάμαι τότε είχε μέσα τις εφαρμογές τις adobe, photoshop, illustrator και ένα άλλο που δε θυμάμαι πως το λέγανε, αλλά έκανε απλά 3D γραφικά. Ήταν τότε που είχα αρχίσει να ψάχνω για περιοδικά με ένθετο CD που να παίζει και σε mac και ανακάλυψα και το computer arts (αιωνία η μνήμη) και τα διάφορα προγράμματα demo που είχε. Εκεί έκανα τα πρώτα μου βήματα σε 3D με το bryce 2 και το infini-D 2.6, που μαγεύτηκα από τις απίστευτες δυνατότητες που μου πρόσφερε αυτό το μηχάνημα.



Τι παράξενο και δυνατό σύστημα μου φαινόταν τότε, φάνταζε διαστημόπλοιο μπροστά στα pc που είχαν οι φίλοι μου, κάτι 286, 386, 486 και pentium pro 100Mhz (αυτός ήταν πιο πλούσιος ) κτλ.
Μπορούσε να παίζει βίντεο σε πολύ καλύτερη ποιότητα και να δείχνει τις εικόνες τόσο καλύτερα. Είχε τόσα όμορφα προγράμματα για να κάνεις γραφικά που ένιωθες δέος. Ήταν τόσο σταθερό, που αναρωτιόμουν τι διάολο δεν πάει καλά και δεν βγάζει BSOD?

Με τον καιρό φυσικά θέλησα και εγώ ένα δικό μου mac, ήταν θυμάμαι τότε που ήμουν τόσο κοντά στο να πάρω, αλλά η τιμή τότε ήταν απλά απίστευτα μεγάλη. Κατέληξα λοιπόν με ένα Celeron 300Mhz και 32MB RAM, αλλά ποτέ δε σταμάτησα να επισκέπτομαι τον mac.

Πέρασαν τα χρόνια πέρασαν και οι καιροί και το μηχάνημα δούλευε ακόμα ακόμα και με τις μικρές του δυνατότητες και ο θείος μου το χρησιμοποιούσε κανονικά. Ώσπου παντρεύτηκε και έφυγε για Αγγλία και το mac αποσυναρμολογείτε και έμεινε σε μια γωνιά στο σπίτι. Τι κρίμα... Επικοινώνησα λοιπόν με τον θείο μου, για να τον ρωτήσω να το συναρμολογήσω και να το βάλω να δουλέψει και πάλι. Η απάντηση ήταν θετική και σήμερα το πήρα στα χέρια μου!


Λίγη ιστορία τώρα.

Το Power Macintosh 7200 κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 1995 στα 75 και 90Mhz και αργότερα ακολούθησε και έκδοση server στα 120. Το μοντέλο που έχω εδώ είναι αυτό στα 75Mhz το οποίο ερχόταν στο πακέτο με ενσωματωμένα 8MB RAM (επεκτάσιμη με τα 4 slots on board μέχρι τα 512) 1MB VRAM (Up to 4 με τα ανάλογα slots on board) έξοδο και είσοδο ήχου, 3 PCI , 500MB SCSI HDD Quantum, 4x CD-ROM SCSI, Ethernet 10άρι κτλ full specs εδώ.


Το πήρα λοιπόν σπίτι








Το άνοιγμα έχει ενδιαφέρον, δεν υπάρχουν βίδες, αλλά είναι με κούμπωμα και για να ανοίξει έχει 2 κουμπιά που πρέπει να πιέσεις.





το καπάκι έφυγε...





το σύστημα ανοίγει στα 2 για να αποκαλύψει την μητρική πλακέτα, οι συσκευές εισόδου και αποθήκευσης και το τροφοδοτικό είναι στο 2ο μισό.





Μια κοντινή της μητρικής, ξεχωρίζουν τα slots για την RAM (δεξιά), VRAM (αριστερά της RAM, τα μικρά), το CPU PPC 601, οι 3 PCI και 2-3 θύρες επέκτασης που δε θυμάμαι πως λέγονται.






ωπ! Έχει βάλει και η AMD το χεράκι της εδώ, δεν ξέρω τι είναι αυτό πάντως, northbridge ίσως;






ΑΖΑΞ και βουαλά όλα καθαρά!






Το έστησα με την οθόνη που έχω στο παλιό PC μου,





Και η ώρα της αλήθειας!




Δουλεύει μια χαρά!





Ας κάνουμε και ένα render στο bryce 2 να γουστάρουμε









(ευχαριστώ το imagesuck και τον ΟΤΕ που μου έφαγαν την παναγία μέχρι να τα ανεβάσω όλα )



ΥΓ. Αυτό που ανακάλυψα πρόσφατα είναι ότι μπορεί με την προσθήκη 2 καρτών pci να αναβαθμιστεί σε power mac G3 (με επεξεργαστή σε κάρτα δηλαδή) και να βάλει κανείς USB για να μπορείς να ανεβάσεις την επεκτασιμότητα του άνετα. Μάλιστα αφού θα έχει τόση ισχύ πλέον θα μπορεί να πάρει μέχρι και macOSX, αλλά τότε θα χρειαστεί να ξεθάψεις και μνήμες VRAM για να μπορεί να δείχνει μεγαλύτερες αναλύσεις και περισσότερα χρώματα (στο λίνκ για τα spects λέει αναλυτικά).
Το ποσό που θέλει για όλα αυτά δυστυχώς φτάνει την τιμή ενός μεταχειρισμένου G3 με πολύ καλύτερες συνολικές επιδόσεις από ότι θα έχει το 7200 αναβαθμισμένο. Και τα περιφερειακά αυτά μόνο από εξωτερικό τα φέρνουν οπότε... κρίμα.

Α και δεν ανάφερα ότι το συγκεκριμένο που έχω εγώ είναι με 88MB RAM










No comments: